Ide o tretí projekt Dopravného podniku mesta Prešov (DPMP) z eurofondov
(OPII), zameraný na nákup nových moderných trolejbusov. K už dodaným 25
novým trolejbusom pribudne spomenutých desať parciálnych – hybridných, z
toho štyri štandardné 12-metrové a šesť kĺbových 18-metrových
trolejbusov s pomocným pohonom.
"Práve sme podpísali zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku vo
výške 6,8 milióna eur pre DPMP na nákup desať parciálnych trolejbusov. Z
prioritnej osi 3 v rámci existujúceho Operačného programu Integrovaná
infraštruktúra podporujeme práve ekologickú verejnú osobnú dopravu.
Snažíme sa čerpať eurofondy rovnako na celom Slovensku z verejnej
osobnej dopravy," povedal Doležal.
Príspevok z OPII pre DPMP je vo výške 6,5 milióna eur. Spoluúčasť zo
strany DPMP predstavuje približne 300.000 eur. Flotila dopravného
podniku sa tak v aktuálnom programovom období eurofondov rozšíri spolu o
35 nových trolejbusov v celkovej hodnote takmer 20 miliónov eur.
"Mesto Prešov a DPMP sa dlhodobo snaží vytvoriť atraktívnu verejnú
dopravu, lebo to je jediná šanca, ako odbremeníme cesty od áut. Musíme
im poskytnúť alternatívy, a tou alternatívou je naozaj aj ekologická
doprava, moderná, tichá," uviedla primátorka mesta Prešov Andrea Turčanová.
"Parciálny trolejbus je iný v tom, že má možnosť jazdiť bez
trolejového vedenia, to znamená, že má batériu, ktorá sa nabíja počas
jazdy. Jej dojazd je 12 až 15 kilometrov, čiže naozaj ho budeme
nasadzovať aj na také úseky, kde trolejové vedenie nemáme. Predpokladám,
že v našom meste už nebudú trolejbusy spájať len tie najväčšie
sídliská, ale že zavítajú aj do okrajových mestských častí. Samozrejme,
to prispeje k zlepšeniu životného prostredia," dodal riaditeľ DPMP Martin Jaš s tým, že nové trolejbusy nahradia staré 15- až 17-ročné dieselové autobusy.
V Prešove budú okrem nových vozidiel zrekonštruované aj trate, trolejbusové meniarne a údržbová základňa pre trolejbusy.